Homo Quaranticus – to nowy termin, który pojawił się wraz z rozwojem pandemii koronawirusa. Otóż mowa o osobach, które dzięki internetowi dostosowały swoje codzienne życie do ograniczonej, tradycyjnej oferty kulturalnej, sportowej i handlowej. Jak zmieniły się nasze nawyki pokazują dane z wyszukiwarek internetowych oraz forów dyskusyjnych.
- Zakupowy środek ciężkości został przesunięty w stronę sklepów internetowych. Jak pokazują statystyki, w 2020 r., fraza „zakupy online” była wyszukiwana o 60% częściej niż w 2019. Dostawca produktów do domów „Glovo”, zanotował 840-procentowy wzrost zasięgu w sieci.
- Pozamykane obiekty sportowe spowodowały wzrost zainteresowania live-streamami pokazującymi jak trenować w domu. Sieć siłowni Zdrofit zanotowała 500-procentowy wzrost oglądalności swoich treningów online.
- W trakcie ostatniego roku koncerty transmitowane przez platformy społecznościowe, takie jak Facebook czy YouTube święciły triumfy. Męskie Granie zwiększyło liczbę odsłon swoich live-streamów do 57 milionów w stosunku do 7 milionów w czasach przed pandemią.
- Hasło „dresy” zanotowało trzykrotny wzrost popularności w dyskusjach internautów. „Jakie polecacie”, „jakie dresy po domu”, „czy dresy X są wygodne” to najczęstsze frazy pojawiające się na forach dyskusyjnych odnośnie ich zakupu.
- „Praca zdalna”, „home office” stały się jednymi z popularniejszych hasztagów w social mediach. Samo hasło „home office” zostało wyświetlone wprzeglądarkach ponad 595 milionów razy w 2020 roku!
- Strony internetowe o hobby, sklepy dla majsterkowiczów lub artykułami ogrodniczymi przeżyły w 2020 roku istny renesans. Az o 44% procent wzrosła w drugim kwartale 2020 roku popularność tematów związanych z wykończeniem domów i pracami w ogrodzie.
Źródło: SentiOne, 2021 r.