Bezpieczeństwo IT

Apple stawia na biometrię, oszustwo na Gimpa, kto płaci okup oraz...

Dodano: 09-11-2022 / Eximo Project


Fałszywa reklama popularnego programu graficznego jest publikowana w Google

Oszuści zamieścili w wyszukiwarce Google fałszywą reklamę bardzo popularnego programu graficznego – GIMP.

Po kliknięciu w reklamę, użytkownik jest przenoszony na witrynę imitującą oryginalną stronę programu skąd ofiara pobiera narzędzie GIMP, w którym hakerzy ukryli złośliwy kod.

Instalacja oprogramowania na komputerze umożliwia wykradanie danych i przekazywanie ich przestępcom.

Źródło: Sekurak

 

60 procent ofiar ataków oprogramowaniem szyfrującym mogło zapłacić okup przestępcom

Jak informuje w swoim raporcie „Threat Landscape”, ENISA - Europejska Agencja Cyberbezpieczeństwa, ponad 10 terabajtów danych jest kradzionych miesięcznie przy użyciu oprogramowania ransomware. Sam ransomware został uznany przez agencję jako jedno z największych zagrożeń dla bezpieczeństwa danych.

Według twórców raportu, szacuje się, że aby odzyskać swoje dane nawet 60 procent zaatakowanych podmiotów mogło zapłacić okup złodziejom.

Źródło: Niebezpiecznik

 

Organizatorzy zapraszają na konferencję CyberEXPERT 2022

W dniach 16-17 listopada w Eksperckim Centrum Szkolenia Cyberbezpieczeństwa w Warszawie odbędzie się druga edycja konferencji CyberEXPERT. Tegoroczne prelekcje skupią się wokół tematyki Insider Threat, czyli zagrożeń wewnętrznych bezpieczeństwa danych w organizacji.

Organizatorzy postarają się odpowiedzieć m.in. na pytania:

Jak uchronić się przed niewłaściwymi działaniami ze strony pracowników?

Czy przedsiębiorstwo jest cyberbezpieczne?

Jak można ustalić poziom bezpieczeństwa w organizacji?

Szczegóły konferencji są dostępne na ecsc[.]mil[.]pl. Na stronie zostanie również udostępniony link do streamingu konferencji, umożliwiający zdalny udział w wydarzeniu.

Źródło: CyberDefence24

 

Apple stawia na biometrię zamiast tradycyjnych haseł

Apple poinformowało, że odchodzi od tradycyjnych haseł i wdraża biometrię, która ma zastąpić tradycyjną formę zabezpieczania danych. Planowana przez firmę zmiana opcji uwierzytelniania i autoryzacji już niedługo będzie dostępna w przeglądarce Safari i systemie iOS.

Klucz dostępu (passkey) firmy Apple wykorzystuje standardy branżowe FIDO Alliance, które Apple współtworzyła z innymi firmami technologicznymi i dostawcami usług m.in. Amazon, Google, Microsoft, Visa, Mastercard czy Meta.

Biometria pozwala na bezproblemowe logowanie, dzięki automatycznemu dostępowi do danych uwierzytelniających na wielu urządzeniach, eliminując potrzebę logowania do każdego konta z osobna.

Źródło: Dobre Programy