Outsourcing IT

Outsourcing IT – to się opłaca! Sprawdź dlaczego

Dodano: 01-10-2018 / Eximo Project


Co to jest outsourcing IT?

 

Outsourcing IT to zlecenie działań informatycznych firmie zewnętrznej. Zleceniodawca określa obowiązki i zakres obsługi firmie, która realizuje je zgodnie z zawartą umową.

 

Jest to rozwiązanie, które należy wziąć pod uwagę jeśli zależy nam na optymalizacji kosztów pracowniczych. Jest ono zwykle tańsze niż utrzymywanie własnej wykwalifikowanej kadry IT, w biznesie, którego procesy informatyczne nie są tożsame z celem biznesowym.

 

W czasach kiedy praca ekspertów IT wyceniana jest obecnie bardzo wysoko, a samych informatyków na rynku nie ma wielu, outsourcing IT może okazać się najrozsądniejszym rozwiązaniem.

 

 

Jak działa outsourcing IT?

 

Outsourcing informatyczny może zapewniać przedsiębiorstwu wsparcie techniczne dla pracowników. Wsparcie może być świadczone w formie Help Desku lub Service Desku (formuła rozszerzona względem Help Desku), a jego głównym celem będzie rozwiązywanie incydentów i wniosków o usługę napływających z obsługiwanego przedsiębiorstwa. Różne rodzaje umów, w tym na przykład SLA, dokładnie definiują zakres obowiązków zleceniodawcy i zleceniobiorcy, czas realizacji, a także sposób rozliczenia wykonywanej usługi.

 

Więcej informacji na temat tego, jak działa outsourcing IT w przypadku wsparcia technicznego, można znaleźć pod tym linkiem:

http://www.eximoproject.pl/pl/rozwi%C4%85zania/outsourcing-it/us%C5%82uga-wsparcia-technicznego/

 

Outsourcing IT dotyczy także obsługi danych firmy, dzierżawienia oprogramowania, powierzchni serwerowej (Data Center) lub usług w chmurze. Popularną metodą świadczenia tego typu usług jest model SaaS (Software as a Service – oprogramowanie jako usługa).

 

Na model outsourcingowy możemy również zdecydować się w przypadku, gdy chcemy zlecić prace programistyczne nad konkretnym systemem lub aplikacją. W takim przypadku popularne jest „wynajęcie” do projektu całego zespołu wraz z nadzorującym prace menedżerem.

 

Nie tylko pieniądze

 

Badanie Deloitte Global Outsourcing Survey pokazuje, co cenią firmy w outsourcingu, także w sferze IT.

 

Aż 59 procent ankietowanych firm odpowiedziało, że najważniejsze są dla nich oszczędności finansowe. Ale to nie wszystko. Tylko dwa procent firm mniej (57 procent) wskazało, że kluczową korzyścią z outsourcingu jest możliwość pełnej koncentracji na biznesie. 47 procent ankietowanych uważa, że dzięki outsourcingowi może zwiększyć możliwości poszerzenia skali swoich działań. Jedna trzecia firm, które wzięły udział w badaniu przyznała, że najważniejsze dla nich jest wdrażanie innowacyjnych rozwiązań, dzięki którym mogą zdobyć rynkową przewagę.

 

Outsourcing IT – co zyskujesz?

 

  • Jasno określone wydatki. Firma outsourcingowa ustala z klientem budżet na dany rok.
  • Określona strategia obsługi IT. Firma outsourcingowa dostosowuje strategię IT do usługobiorcy. Działania firmy outsourcingowej dopasowane są do profilu obsługiwanej firmy, co przekłada się na eliminację zbędnych działań.
  • Oszczędności dzięki korzystaniu z technologii zakupionej dla większej grupy klientów. Firmy outsourcingowe mogą oferować atrakcyjne stawki dzięki rabatom od producentów.
  • Optymalizacja kosztów pracowniczych.
  • Zewnętrzny dział IT realizuje zlecone przez ciebie procesy i projekty.
  • Dostosowywanie systemów informatycznych do aktualnych potrzeb rynku.
  • Firma outsourcingowa może pracować dla twojego przedsiębiorstwa 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku.
  • Korzystanie z optymalnych rozwiązań. Decydując się na profesjonalną firmę i zlecając jej prowadzenie IT, masz dostęp do specjalistów, ich wiedzy i bieżącej certyfikacji.
  • Nie trzeba poświęcać czasu na zarządzanie zespołem ekspertów IT, nie ma potrzeby zapewniania kosztownych i czasochłonnych szkoleń.
  • Monitorowany system informatyczny, znacznie zmniejsza ryzyko awarii, a co za tym idzie eliminacja przestojów w pracy.